Byg din egen robotarm

I dette forløb arbejder eleverne teoretisk og praktisk med den kreative designproces.

I dette forløb udvikler eleverne en robot arm med almindeligt tilgængelige materialer. Der arbejdes med design, konstruktion, udvælgelse og brug af materialer samt samarbejdskompetencer. Eleverne kan i forbindelse med forløbet undersøge brug af robotter i sundheds- og plejesektoren.

I dette forløb arbejder eleverne med den kreative designproces.

Til forløbet er der udviklet en såkaldt rubrics som er et værktøj til niveauopdelt, målstyret undervisning. Du kan finde videoer der hjælper dig med at anvende værktøjet i din undervisning samt forklarer hvordan du selv kommer i gang med at lave dine egne rubrics.

  

Målgruppe: Udskoling, mellemtrin

Forløbstype: Forløbet afvikles på egen skole. Forløbet er oversat fra den Amerikanske ressource side for naturfagslærere, Teachers Try Science. En dansk introside til Teachers Try Science er tilgængelig her

Varighed: Hver lektion er opbygget således, at du som lærer nemt kan se, hvor lang tid der kræves, hvilket alderstrin sværhedsgraden passer til, og hvilke emner lektionen dækker. Desuden indeholder hver lektion læringsmål, instruktion og vejledninger, udvidelsesmuligheder, eksterne ressourcer samt kommentarer og ændringsforslag fra lærere, som allerede har udført lektionen.

Faglige emner: Brainstorm, prototype, kreative processer, sammenhæng mellem design og materialer

Materialer: Tilgå gratis forløbet her

Pris: Materialet er gratis