ENGINEERING-DIDAKTIK I NATURFAGSMARATON 

Engineering-didaktikken sætter igen i år rammerne for elevernes arbejdsmetode til Naturfagsmaraton.

Det er en anvendelsesorienteret og problemløsende tilgang, som tager udgangspunkt i at løse et konkret problem eller behov – populært sagt er der tale om, at eleverne arbejder med at finde praktiske løsninger på praktiske problemer. 

Eleverne skal undersøge, idégenerere, planlægge og bygge - og undervejs skal de finde og justere fejlene, så opfindelsen hele tiden bliver bedre. 

Fejlkulturen er et vigtigt element i engineering. Eleverne skal opleve, at det er en god ting at fejle, fortæller projektleder i Naturvidenskabernes Hus Mette Bisp Jensen: 

”Vi skal hjælpe eleverne med at udvikle en god fejlkultur, hvor fejl bliver opfattet som noget positivt. Det er en god ting at fejle, fordi det er netop af fejlene, at vi lærer og udvikler os og får gode ideer til at gøre opfindelsen bedre”, siger hun.  

Engineering-didaktikken er udviklet i projektet ’Engineering i Skolen’. Læs mere på engineeringiskolen.dk.

 

ENGINEERING DESIGN PROCESSEN

 

HVAD ER ENGINEERING?

 

Denne video er ikke tilgængelig, da den indeholder marketing og statistik cookies, som du har fravalgt i dine indstillinger.

KONTAKT

Vil du vide mere om Engineering i skolen og Naturfagsmaraton, er du meget velkommen til at kontakte os.