TEKCASES TIL GYMNASIER

Når gymnasier og virksomheder arbejder sammen, giver det nye perspektiver på undervisningen. Det er tanken bag vores tekcases, hvor elever i gymnasiet arbejder med samfundsrelevante virksomhedscases, som de selvstændigt udvikler problemformuleringer og finder løsninger på. Eleverne møder virksomhedens medarbejdere og ser med egne øjne fremtidige jobmuligheder.

Bliv klogere på mulighederne her på siden og kontakt os, hvis du vil vide mere om vores forløb i samarbejde med en virksomhed.

 

 

SPILDEVAND SOM FREMTIDIG RESSOURCE

Eleverne skal undersøge, hvordan spildevand kan være en ressource fremfor et problem. De får indblik i de nyeste miljøteknologier og fremtidens renseanlæg, der kan sikre bæredytige løsninger for miljøet. 

  • Kemi
  • Biologi/Bioteknologi
  • Fysik

 

LÆS MERE

 

VANDBEHANDLING MED INNOVATIV TEKNOLOGI

Eleverne skal undersøge, hvordan man kan udvikle teknologiske løsninger inden for vandbehandling til gavn for mennesker og samfundet. 

  • Fysik
  • Matematik
  • Kemi
  • Biologiteknologi

LÆS MERE

 

KATALYSATORER FOR EN BÆREDYGTIG FREMTID

Eleverne skal undersøge, hvorfor katalysatorer kan være med til at sikre tilstrækkelige forsyninger af fødevarer og energi til verdens befolkning, og hvordan katalysatorer kan reducere forurening.

  • Kemi
  • Teknologi


 

LÆS MERE

 

VANDETS BETYDNING FOR SAMFUNDET

Eleverne skal undersøge, hvorfor vand har stor betydning for samfundet, og hvordan man kan udvikle bæredygtige og teknologiske løsninger inden for vandbehandling og blødgøring af drikkevand.

  • Kemi
  • Biologi
  • Fysik

  

LÆS MERE

 

TEKNOLOGI FOR MENNESKER

Eleverne skal undersøge, hvordan man kan designe og udvikle teknologiske løsninger, der kan forbedre livskvaliteten for mennesker i hele verden.

  • Fysik
  • Matematik
  • Teknologi

 

LÆS MERE

 

BÆREDYGTIGHED MED ENZYMER

Eleverne skal undersøge, hvordan enzymer kan bidrage til en mere bæredygtig fødevareproduktion, og dermed skabe værdi for mennesker og samfundet.  

  • Kemi
  • Biologi
  • Bioteknologi

 

LÆS MERE

 

PRODUKTUDVIKLING AF PLAST

Eleverne skal undersøge, hvordan man kan udvikle innovative produkter baseret på plastmaterialet, polyuretan (PUR), der blandt andet benyttes til vindteknologi, isolering og lyddæmpning.

  • Kemi
  • Teknologi

 

LÆS MERE

SÅDAN FOREGÅR SAMARBEJDET

Et forløb i samarbejde med en virksomhed vil som udgangspunkt forløbe gennem syv faser. Dog tilpasser vi alle forløb i et tæt samarbejde mellem dig som gymnasielærer og virksomheden. 

Klik på modellen for at se den i stor format. 

 

FORLØB BRINGER GYMNASIEELEVER OG INGENIØRER SAMMEN

Gymnasieklasser fra HTX Roskilde og Skt. Annæ Gymnasium har gennem seks uger arbejdet med vand og bæredygtighed i samarbejde med miljøvirksomheden Krüger. Det styrker elevernes interesse og motivation, når de arbejder med en aktuel problemstilling, mener gymnasielærere.

 

LÆS HELE HISTORIEN

 

KONTAKT

Kontakt projektleder Karina Ibsen, hvis du har spørgsmål til mulighederne for at samarbejde med en virksomhed.